
Var det noen som snek seg foran deg i køen i dag? Var kaffen/teen litt for varm, eller har du rett og slett noe helt annet å klage over???
Vi klager over store og små ting, gjennom hele dagen.
Dette ser ut til lå være et område, som fører en tøff kamp med seg. Det som skjer er følgende: Vi ergrer oss over et familiemedlem, en nabo, en venn, eller hvem det måtte være. Vi henger oss opp i "bagateller" som irriterer oss, og vi går rundt grøten flere ganger når det gjelder samme sak.
Det ender med at vi snakker med alle andre enn den ene som virkelig kan forandre på dette, nemlig den vi klager på. Det som skjer er at hvis du lufter ergrelsen din ovenfor andre og ikke den som faktisk irriterer deg, trekker saken i langdrag, som en langsom død.
Når du diskuterer den med andre, åpner du stadig såret på nytt og minner deg selv om din egen frustrasjon, ja, du underbygger den rett og slett, og gjør at den blir stadig større. Men du gjør ikke noe konstruktivt for å løse problemet.

En amerikansk prest kom på en genial ide’, og det var å bruke "the purple band". Man skulle bruke armbåndet i 21 dager, altså den tid det tar å endre på en vane. Hver gang man tok seg selv i å klage, skulle man bytte hånd på armbåndet, og starte på nytt. De hadde sendt ut over 1.3 millioner armbånd, og jeg kunne selv tenkt meg å prøve armbåndet i 21 dager. Vi er nok ikke klar over det selv, men det blir utrolig mye klaging i løpet av en dag, eller???
En kunde av meg hadde en tendens til å klage over alt mulig, og en dag var det nok syntes jeg, så jeg sa nettopp disse ordene: Slutt å klag, begynn å lev. Dama snudde på hælen, og etter den dagen kom hun ihvertfall ikke til meg med klagene sine…
Hadde du klart 21 dager, uten å klage det minste?


Ingen kommentarer In " Slutt "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.
mai 13th 2007 at 11:24 am
JA!
Men det hjelper å bli forb%##¤& og…. det går over…
hoho
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:29 am
Tar ett armbånd på, dette må eg så klart prøve.
Er veldig enig med deg…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:32 am
det ligger kanskje i vår natur å ytre seg hver gang noe ikke passer oss…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:39 am
Klager ikke SÅ mye jeg da.. tror vi alle er forskjellige.. etter en syk oppvekst er jeg svært flink til å fokusere på alt det gode jeg har fått i livet mitt ;o)
Det jeg klager på mest er vell egentlig urettferdigheten og alt det syke som skjer i verden!!
Angel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:46 am
Det kan nok hjelpe å bli forbanna, men ikke for ofte. Noen ganger kan det hjelpe med en skikkelig utblåsning…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:47 am
Jeg har fått et flott armbånd av ei venneinne, det er lilla, og det skal jeg ta på meg i dag, og prøve :O)
Da prøver vi to fra i dag av…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:48 am
Ja, vi har veldig lett for å ytre oss hver gang noe ikke passer, helt klart…
Men kanskje vi kan ta oss selv i det?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:50 am
Du setter fingeren på noe som i grunn er et merkelig fenomen; “Det ender med at vi snakker med alle andre enn den ene som virkelig kan forandre på dette, nemlig den vi klager på.”
Som om DET løser noe.. Tror nok det finnes endel arbeidsplasser rundt om hvor det hviskes flittig i korridorene, i stedet for å ta saken opp med den/de det gjelder – noe som ikke akkurat bidrar til et særlig sunt klima.
Godt skrevet – Ha en herlig søndag, med frisk, klagefri vårluft :0)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:57 am
Etter at man har opplevd litt i livet, tror jeg man blir litt mer reflektert, og vet å sette pris på ting…
Det er ikke galt om man klager over urettferdighet, og alt det syke som skjer i verden. Men en annen ting er at det kommer ikke så mye ut av det heller.
Men når man klager over hver minste lille ting, da har man grunn til å reagere.
Et eksempel: Jeg har en uoverenstemmelse med noen på jobb, da nytter det lite å klage til alle andre, enn å gå til rette vedkommende…
Som sagt, nå skal jeg ta på meg mitt “purple” armbånd, så får jeg se hvordan det går :O)
Helt ærlig så tror jeg det blir litt av en utfordring…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 12:08 pm
Hehehehe, jeg er hjertens enig! For noen blir det aldri bra nok. Bra sagt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 12:09 pm
Det er noe man ofte ser skjer, det hviskes flittig i korridorene, og skaper et usunt arb.miljø.
Hadde vi bare vært flinkere til å ta opp ting, med rette vedkommende, hadde det nok ikke vært så mye klaging, på dette området ihvertfall…
Nå er det tur som står for døren her, og da skal jeg love deg at det ikke blir mye klaging tvillingsjel :O)
Mitt armbånd er nå på, så da må jeg ta meg i hva jeg sier. Klagefri vårluft er herlig, det kan vi to være enige i…
Nyt søndagen, vi skal på messe, og på tur :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 12:15 pm
Ikke får vi det bare bedre med oss selv, hvis vi sluttet å klage, men alle rundt oss vil også få merke det :O)
Men så har vi jo noen som står opp, med den hensikt å finne noe å klage over…
Noen lever og ånder for å skape misnøye for andre, dessverre…
Ha en flott dag Anne :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 12:17 pm
Helt enig, snakk med den som ergrer deg, i stedet for å snakke om det. Da sparer du deg selv for masse problemer. Det er kanskje bare et ord som kan løse ergrelsen. Begynn idag!Har du ikke armebånd så sett en stikk der.En smekk av stikken, hver gang du ergrer deg og ikke gjør noe med det:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 12:25 pm
Ja, begynner vi med det, har vi kommet veldig langt på vei :O)
Som du sier, det er kanskje bare et ord, som kan løse ergrelsen.
Noen ganger kan det t.o.m være en misforståelse, at vedkommende har tatt det opp i verste mening…
Jeg har nå tatt på meg armbåndet, og i dette armbåndet er det en strikk, jeg skal gi meg selv en smekk, hvis jeg bryter “løftet” :O)
Veldig bra, denne hadde jeg virkelig sansen for :O)
Ha en vidunderlig dag…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 12:46 pm
Du setter fingeren på en nerve, Larien – nærmest en kultur som har fått bre seg i vårt vide land. Vi klage som aldri før, og jeg skal ikke glemme meg selv…
Jeg tenkte samtidig med at jeg leste innlegget at – jo, dagen er fylt med langt mer klaging og syting enn med positivt snakk. Vi rekker knapt å si god morgen til hverandre før den første negative setningen faller.
Hvorfor er det slik? Har vi det rett og slett for godt til å se alt det gode i dette landet? Er vi avhengig av å ha virkelig tunge dager for å se lyspunktet i de små ting?
Jeg tenker på dem i verden som virkelig sliter for tilværelsen. De er ofte også dem som syter minst, paradoksalt nok.
Jeg vil likevel sette fingeren på noe i innlegget ditt. Det er ikke alltid lett å ta opp ting med den som irriterer en. Man prøver kanskje flere ganger med hint, men når ikke inn hos den det gjelder. Hva gjør man da? – Jo, man får ut frustrasjonen til den man stoler på, og som gidder å høre på ens syting.
Jeg selv har kommet så langt i livet at jeg rett og slett bryter med dem som irriterer meg, og som jeg ikke er på bølgelengde med. Da slipper jeg i alle fall å syte over dem lengre… (”,)
Forøvrig et fint innlegg dette, og til ettertanke.
Ha en fin søndag da.
Leon
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 1:04 pm
Jeg hadde nok aldri fått det armbåndet av meg.. jeg klager alt for mye, selv om jeg mener at jeg som oftest har grunn til det. Men alle kan jo forandre seg har jeg hørt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 1:17 pm
Hei Larien.
Det er nyanser i dette, er det feks å klage over at økonomien ikke strekker til, at de politikse vedtakene fører til elendig fordeling osv. Noen mener at det er det, spesielt de som ikke har noen grunn til nettopp å være økonomisk misfornøyd.
Så har vi de som klager og sutrer støtt, og de som ergrer seg over det, og som klager og sutrer over de andre. Er den ene noe bedre enn den andre der og da?
Noen har mer enn andre grunn til å ønske at ting var lettere, men de er nok de som klager minst tror jeg. Deprimerte ser jo alt negativt, men de er jo syke.
Men, jeg tror dette er sammensatt, og at det er vår egen toleranse vi bør utfordre på det.
Alle klager mindre av å bli sett, akseptert og verdsatt med det de har. Det er her den store utfordringen ligger, tror jeg.
Konglo ønsker deg god dag!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 1:37 pm
Det vi kan gjøre noe med ,bør vi bestrebe oss på å få gjort. Jeg liker godt klare meldinger om sakens kjerne. På denne måten kan man få til en endringsprosess som fort kan snu stemninen mot et annet menneske til noe positivt.
Folk man tenker negativt om har også sine positive sider som man bør legge merke til og stimulere .
Er man diplomatisk anlagt kan man si ting på en slik måte at den som hører dette ikke blir såret, men innser at man må forandre på noe.
Stor klem fra meg !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 2:39 pm
Jeg vet ikke om jeg klager så mye, men hvis jeg gjør det,håper jeg at familien og venner sier fra.
Det er mange som klager på VG-Bloggen, men jeg vet ikke hvorfor. Det er vel ikke en klagemur her inne ?
Jeg ønsker deg en fin dag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 2:45 pm
Man skal så absolutt ikke gå rundt å klage og syte hele dagen, det ødelegger ikke bare for deg selv og de rundt deg med all den dårlige energien som blir sendt ut. Husk at det du sender ifra deg får du tilbake – universets lov.
Og, man skal huske på at hvis et annet menneske irriterer deg – så er dette mennesket faktisk et speilbilde av deg selv. Dvs at det som irriterer deg hos vedkommende – er noe du bør jobbe med i deg selv…. Tungt å svelge for mange – men, prøv å gå i deg selv neste gang du kjenner at noen irriterer deg. Skrell av lag for lag for å finne ut hvorfor denne irritasjonen kommer – og jobb med det du kommer frem til, så skal du få merke endring. Jeg har lært meg å være takknemlig når jeg møter mennesker som irriterer meg – for de har gjort meg oppmerksom på ting i meg selv som jeg må jobbe med. Og det som er det beste – det går lengre og lengre tid mellom hver gang jeg møter “disse irriterende personene”….:)
Å bruke et armbånd for å gjøre seg selv oppmerksom på hva en faktisk tenker er en super ide
Ønsker deg en positiv klagefri vår
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 7:25 pm
Det må jeg si meg enig i Larien. Det hjelper lite å klage hvis man ikke fremsetter klager der den hører hjemme.
Ikke like enkelt bestandig som mye annet, men det lønner seg å ta konfrontasjonene så snart som mulig.
Håper det er levlig vår i stavanger og at dere ikke fryser bort.
Her er det endelig bra vær igjen etter en uke med skikkelig sterk vind og noe nedbør.
Når jeg tenker meg om, ikke så ulikt Stavanger til tider.
Ha en fin uke
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 7:33 pm
Kjempebra innlegg! Nå har jeg ikke lest alle kommentarene under her, men tenkte straks på BAKSNAKKING når jeg leste dette. For det er vel mest det som foregår. Vi klager over ANDREs feil og mangler…. Klart det er godt å lette på trykket, -vi må jo få luftet tankene om et tema og kanskje også om et menneske vi har problemer med. Men det blir også mye “kakling” og hakking… Viktig å huske at vi må “være mot andre som vi vil at andre skal være mot oss”! Det er en kjempfin leveregel!
Fortsatt fin søndag!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 7:39 pm
Hei Larien.
Håper du har hatt en fin helg.
Jeg er nok ingen klager. Liker ikke baksnakkelser, men har stor sans for konstruktiv, saklig og respektfull kritikk.
Vil gjerne selv ha beskjed hvis noen ikke liker det jeg gjør. Det gir meg en sjanse til å gjøre det bedre eller anderleder.
Men, stort sett har jeg ikke noe å klage over, så da blir jo den saken enkel for meg. (litt kjefting blir det jo på ungene når de slenger fra seg sko, tøy, håndklær m.m) Så hvis det regnes som klaging, er jeg nok en stor klager.
Prøver imidlertid å bli bedre på det, uten å skjemme dem bort med å plukke opp etter dem hele tiden.
Ha en flott uke.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 7:41 pm
Irriterende – 4 linje – skrivefeil.
skal være:
gjøre det bedre eller anderledes.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 8:45 pm
Du er nok ikke alene om å klage, det er noe vi alle gjør, ubevisst…
Som du sier så har vi mye lettere for å klage, enn å sette pris på det vi har.
Ja, jeg tror vi rett og slett har det alt for godt, til å sette pris på det.
Vi syter og klager, uten å ta notis av det.
De som virkelig sliter er de som kanskje vet å sette pris på det de har.
Jeg mener at man bør ta opp det som evn er problemet, istedet for å syte og klage til venner og bekjente, det kommer ingenting godt ut av det.
kanskje du har gått for langt, ved å bryte ved dem som irriterer deg?
Takk for at du stakk innom Leon, og ha en flott kveld :O)
P.S Jeg har på meg armbåndet, og har klart meg i hele dag :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 8:53 pm
Jeg skal prøve med 10 push ups for hver sutring, ha, ha!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 8:59 pm
Jeg har klart meg i hele dag :O)
Du kan klare det, bare prøv…
Nyt kvelden.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:06 pm
Det er nok store nyaser i det som går på økonomien, noen har veldig lite, mens andre lever i overflod, men klager allikevel.
De som klager og sutrer støtt, de lever og ånder for det, sånn er det bare…
Jeg tror nok jeg vil sette et skille mellom depresjoner, og vanlig syting og klaging Konglo, er du ikke enig i det?
Jeg er enig i at alle klager mindre av å bli sett, verdsatt og akseptert.
Ha en flott kveld :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:09 pm
Jeg liker som deg også klare meldiger, og er nok veldig klar i talen selv…
Det er som du sier veldig mange måter å si en ting på, en formidler det samme budskapet på en fin måte.
En Mr.Negativ, kan fort blir til Mr.Positiv, hvis han bare blir tatt på den rette måten, det har jeg fått erfart.
Klem til Kjartan :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:10 pm
Vgb har vel vært en klagemur til tider, det er vel ikke til å legge skjul på.
Ønsker deg en fin kveld…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:20 pm
Jo, selvsagt er det stor forskjell på depresjon og sutring og klaging, men, bak noens sutring og klaging kan det være depresjon. Det er viktig å vite når man skal kritisere.
Jeg tror igrunnen aldri jeg har møtt noen sutrere og klagere som ikke har en eller annen god grunn for det, heldigvis.
Kasnkje bortsett fra her på blogg, hvor mange er altfor opptatt av å finne feil på andre og tråkke på dem for det. Det ser jeg mer som symptom, enn personlig mangel..
Vel, vel, mulig vi ikke er så uenige Larien, mulig det..
Men, det er det med gjensidige beskyldninger da, hvem har igrunnen rett? Og hva er høna og hva er egget?
Som regel er mye mer komplisert enn mange er villig til å se, de lettvinte sannhetene og løsningene på kompliserte sosiale prosesser er enklest å ty til.
Men, jeg tror at du mener vel, derfor støtter jeg deg på det, din gode vilje og hensikt..
Så du på rettsoppgjøret akkurat, dokumentar fra Nurnbergprosessene? Spennende endringer i lovtolkning som kom etter rettsoppgjøret. Om vårt individuelle ansvar å handle moralsk og selvstendig, uavhengig av leder og lov? Svært spennende, følg med, det kommer to avsnitt til.
Konglo tenker og grubler, men smiler og klager ikke..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:24 pm
Universets lov bør flere bli bevisst på :O)
Det er virkelig mye i den loven…
Det du sier om at det man irriterer seg over med andre, faktisk er speilbilde av seg selv, ja det tror jeg.
Det er nok ikke mange som vil tro på akkurat det, men at det vil skje endringer, er det ingen tvil om.
Jeg har ennå armbåndet på samme hånd, men skal innrømme at jeg må ta meg i små ting, jeg ellers ville ha plumpet ut med.
Jeg håper det blir en klagefri vår og sommer :O)
Takk for at du stakk innom, flott kommentar…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:29 pm
Ja, klage kan vi gjøre hvis det ikke fører frem, når man har konfrontert rette vedkommende.
Vi har vært på en nydelig tur i dag, på Borestranden, og det var virkelig en drømmedag :O)
Litt vind, men det vil det vel alltid være på stranda.
Håper alt står bra til med deg, ønsker deg også en fin uke…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:31 pm
Jeg tror nok vi har veldig lett for å “gråte” på andres skuldre. Vi MÅ få lettet på trykket, men det kan være greit å gjøre det til rette vedkommende isåfall, ellers kan det bli litt av ei suppe ut av det.
Flott leveregel mairmog, hvis alle hadde fulgt den, hadde det nok ikke vært sa mange problemer her i denne verden :O)
Ha en fin kveld…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:36 pm
Hei Marianne :O)
Jeg har hatt en strålende helg, med masse frisk luft, og flotte turer.
Konstruktiv, saklig og respektfull kritikk, det er noe jeg setter pris på.
Det er noe man kan ta til seg, og faktisk jobbe litt med.
Det du nevner om kjefting må jeg si litt om.
Jeg har jo tatt på meg dette armbåndet i dag, og skal prøve å unngå å kjefte og syte.
Da jeg kom hjem fra turen så jeg at min eldste sønn hadde rotet på kjøkkenet, stekepannen stod skitten, og rot i vasken.
Vanligvis ville jeg blitt hysterisk, fordi jeg hater rot. Jeg tenkte, hva om jeg heller tenker at, så glad jeg er for at han har fått i seg nok mat :O)
Der snudde jeg den rett om til noe positivt.
Men ok, vi kan jo ikke unngå disse “påminnelsene” til barna da.
Hvis vi plukker opp ting for de, og ordner opp på kjøkkenet, ja da syr vi puter under armene på dem, og det vil vi nødig.
Ønsker deg også en flott uke :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:37 pm
Perfeksjonist? ;O)
Jeg mente hva du forstod ;O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:38 pm
Dette høres virkelig lovende ut, en perfekt løsning på sutringen :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:40 pm
Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver, og har tatt meg selv i syting mange ganger. Samtidig så er det IKKE syting å påpeke at andre ikke gjør jobben sin, når det direkte påvirker ens hverdag. Så lista for hva som oppfattes som syting er forskjellig fra person til person, ikke sant?
Det suuuger energi å være konstant irritert på mennesker som klager sin nød. Enten det er sykdom, eller smell på skatten. Man kan si det én gang, ikke ti. Samtidig er det vanskelig å finne venner som alltid er bare positive – hele tiden.
Jeg har blitt “voksen” og tatt konsekvensen av dette. Min gamle sjef skal ha æren for dette, som fikk meg til å innse at jeg ikke kan forandre verden. Derfor bruker ikke lenger tid på mennesker som syter (selv om jeg engang var en selv), da tar jeg heller med meg kaffekoppen ut, og nyter solen og smiler til alle menneskene som stresser forbi…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:49 pm
Du er en sammensatt kvinne Konglo, med meninger om mangt og mye :O)
Ok, det kan nok være depresjon bak noens sutring og klaging, men jeg føler allikevel at det er et skille der.
Jeg har møtt sutrere, og klagere som absolutt ikke har hatt noen grunn til å sutre.
Ganske utrolig at ikke du har møtt på de egentlig.
Her på bloggen har det vært tilstander som har skremt vettet av meg. Men det blir vel en helt annen historie tenker jeg.
Gjensidige beskyldninger, og hvem som har rett, det kommer vel også helt an på situasjonen.
Her vil jo begge parter mest sannsynlig hevde de har rett, så da kan det bli problematisk.
Somregel kan det være mye mer komplisert, enn det kan se ut til, lettvinte sannheter kan være enkle å ty til.
Jeg mener vel Konglo, og min hensikt er god :O)
Jeg så ikke på rettsoppgjøret, men vil tro at det var meget interessant.
Konglo tenker, grubler og smiler, men det er vel ikke noe nytt :O)
Ha en fin kveld…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:55 pm
Et bra og fornuftig, klokt og ettertenksomt innlegg!
Du har mer rett i det enn mangen av oss er voksen nok til å innrømme. For vi er ikke så flinke til å løse opp i flokene med den det gjelder som vi egentlig vil ha det til. Fordi vi er redd for å gå for langt, såre, virke kjeftete og vanskelge å ha med å gjør.
Ergo sier vi ikke noe, går med den lille irritasjonen innvendig, og til slutt BLIR vi kjeftete og irritable,og ordene faller helt feil ut.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 9:56 pm
Jeg tror nok vi er mange som kjenner oss igjen.
Det er ikke syting å påpeke at andre ikke gjør jobben sin, når man blir påvirket av det selv.
Lista over syting og klaging tror jeg er veldig lang.
Men jeg tror ikke vi har vondt av å minne oss selv på å slutte å syte over de små tingene, som egentlig ikke betyr noe som helst.
Noen mennesker suger kreftene ut av meg, ved måten de er på, spesielt de som sutrer og klager over alt, og alle.
Jeg tror nok ikke det er lett å finne venner som bare tenker positivt, men det er en balansegang der…
Tror det er smart av deg å ta kaffekoppen med deg ut i sola, der er det nok ikke så mange som klager ihvertfall :O)
Takk for at du stakk innom…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 10:01 pm
Takk for fin tilbakemld metteling :O)
Jeg tror nok vi kan ta det til ettertanke.
Som du sier så kan det gå så langt, at vi blir irritable, kjefter, og så faller ordene helt feil ut til slutt.
Tror nok mange har brent seg på det.
Vi går og tærer på ting som irriterer, og til slutt så sprekker det, og da går det somregel galt…
Takk for besøket :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 10:48 pm
Det er snakk om fokus egentlig. Klagingen forsterker den negative følelsen.
Noen ganger er det helt riktig å klage, men man kan kanskje bli flinkere til å velge sine klager med omhu.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 13th 2007 at 11:33 pm
# 17
)
Ja, er nok litt perfeksjonist, men mest ordensmenneske.
Litt flaut med for mange skrivefeil når man skriver “bøker” til vanlig.
Men, men – alle gjør jo feil iblandt….selv jeg! (ha ha)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 14th 2007 at 7:41 am
Klaging forsterker virkelig den negative følelsen, og klaging kan bryte andre ned.
I dag har jeg en ny “klagefri” dag foran meg, så får jeg håpe at det går greit :O)
Ha en fin dag Svein…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 14th 2007 at 7:43 am
Jeg forstår hva du mener, og tenker nok akkurat likt selv ;O)
Har du skrevet flere bøker forresten?
Ja, tenk at selv du kan gjøre feil Marianne ;O)
Ha en flott dag…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 14th 2007 at 1:09 pm
#8,5 LarienCarnesir
Nei, jeg føler på ingen måte at jeg har gått for langt.
Om jeg velger å bryte med noen, kan du være 100 % sikker på at jeg har strukket meg langt – veldig langt.
Jeg anser meg selv for å være grundig tålmodig og overbærende med menneskene rundt meg, men når man har forsøkt å ta opp ting på en ordentlig måte med den det gjelder, kommet med soleklare hint, etc., kommer man til et punkt der det bare sier stopp.
Det sies at man kan leve i godt samarbeid og felleskap med ca. 75 % av alle mennesker. Så gjenstår 25 % man overhodet ikke er på bølgelengde med. Møter man så en av disse i 25-prosenten, er det lite annet å gjøre enn å bryte, etter min mening. Familie eller ei…
Leon
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 14th 2007 at 7:25 pm
Jeg tenker bare at, har man problemer med et menneske, er løsningen da å kutte tvert?
Jeg forstår at du har strukket deg langt, og det er sikkert en mening med det du har gjort.
Vet du hva, jeg er helt enig med deg, det finnes mennesker som man absolutt ikke kan gå overens med, samme hvor mye man prøver.
Noen familiemedlemmer kan også være en prøvelse, men der kan det bli litt verre å kutte tvert.
Har du merket at det er noen mennesker man ikke kan gå overens med, selv om de aldri har gjort deg noe?
Det er ytterst få, men jeg har opplevd det noen ganger…
Ha en fin kveld Leon, og takk for tilbakemld :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 14th 2007 at 7:57 pm
Jeg synes du har et kjempepoeng!! Hvis man klarer å skille det viktige fra uviktige har man gjort en kjempejobb for seg selv og ved å klare å prioritere det som gir man noe og glemme uvesentlige ting, gir man seg selv en gave.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 14th 2007 at 9:20 pm
Hvis man kan klare å sile ut uvesentligheten, da har man kommet langt i livet :O)
Det kan være litt av en jobb, for de fleste,
jeg har ikke klaget på to dager, og det er jo en fremgang da :O)
Ha en fin kveld…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 14th 2007 at 9:37 pm
Det eneste jeg klager på er !”#$%&/()= stress på siste semenster, eksamen SNART…men tanken på at et nydelig hus venter på meg om få uker og tanken på softisen jeg og min kjære skal spise på hans utvlagte kafe i skudesnes på vår utflukt der i sommer, er nok til å dempe stresset.
Andre stressdempere er hekling, naturopplevelser, piknik/grillparty med venner, for å ikke navne latter og solnedgang og gode samtaler hand i hand ..Nei huff nå må jeg passe meg for klisjer..jeg ønsker sommeren hjertlig velkommen.
Ellers får jeg nesten senebetennelse av heklinga mi, men det er
verdt det (nesten),så nedstressende som det er..så jeg klager ikke…
Hekler du Larien??
Dette er kanskje ikke akkurat temaet..begynner med riktignok med klaging, går til klisjebeskrivelser av sommergleder og avslutter med hekling.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 14th 2007 at 10:09 pm
Herlig kommentar :O)
Siste semester, og eksamen snart, se det positive i det…
Nydlelig hus, sammen med kjæresten?
Hvis han kommer fra Skudeneshavn skal du se jeg vet hvem det er.
Faren til ungene mine kommer derifra :O)
Det er jo bare SÅ koselig der, en idyll må jeg si.
Som du sier, naturopplevelser, grillparty, venner, latter og solnedgang det er virkelig stressdempere. For ikke å nevne gode samtaler, det er noe jeg setter stor pris på.
Det med hånd i hånd får nok vente litt enda ;O)
Sommer en er virkelig hjertelig velkommen, ingen tvil om det.
Når det kommer til hekling, så har jeg ei søster, som har drevet med hekling i alle år.
Jeg er sikker på at hun har heklet herifra til Flekkefjord hundre ganger, og er skikkelig flink.
Hun lærte meg også en gang, men jeg er nok dessverre ikke god på det.
Hun har heklet vesker, duker, gardiner osv…
Kjempekoselig at du kommer innom flere tema, det liker jeg virkelig :O)
Ha en nydelig kveld, og se nå frem til møte med kjæreseten og softisen :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 12:41 am
neida…han er fra stavanger,vokst opp der…men familien er fra karmøy/haugesund. akkurat nå driver han og snakker om favoritttemaet sitt: teknikk,modellfly og motoriserte kjøretøy.Når han først er igang er han ikke lett å stoppe..derfor sier jeg annenhver ja,hmm og tja og sniker meg til å poste en melding til deg her. gleder meg over innleggene dine fra turene og små historier og meninger som disse om negative/positive tanker og om livet generelt….Nei, nå tror jeg at jeg skal sove.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 12:43 am
trøttheten tar snart overhand siden jeg ikke fikk sove før kl 4 forrige natt… så det var ikke fordi jeg ikke orker å lese mer på bloggen..hehe
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 7:37 am
Pass bare på at du ikke sier ja, og mmmm på feil steder ;O)
Bra han har noe han er opptatt av, og som engasjerer ham.
Glad for å høre at du liker innleggene mine, koselig med sånne tilbakemld :O)
Ha en fin dag, her regner det dessverre i dag.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 7:39 am
Tenker nok du sov godt i natt ;O)
Utrolig viktig med den søvnen, uten den nytter ingenting, ihvertfall ikke for meg.
Jeg har sovet som en stein, og er klar til å ta fatt på ukas travleste dag :O)
Pliktene kaller.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 8:24 am
Slutt å klag!
sitat: Ha en fin dag, her regner det dessverre i dag.
Dette er vel det mest vanlige å klage på: Været. (Har du byttet hånd?)
Ha en fin klageløs dag!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 3:57 pm
At det regner er en sannhet, ikke klaging :O)
Jeg kan nok ikke gjøre så mye med været.
Jeg har faktisk ikke byttet hånd, og kommer ikke til å gjøre det pga det med regnværet ;O)
Jeg er så mild og snill for tiden at du aner det ikke, helt herlig ;O)
Ha en klagefri dag, du også…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 10:19 am
tror ikke jeg har klart å hatt på meg det lilla armbånde en hel dag en gang.. klarer ikke ha noe rundt armene, det bare irriterer meg!
men hadde jeg klart å ikke klage på 21 dager? njaa.. nei tror ikke det, men for meg hjelper det å skrive ned når jeg er irritert. Bare å få det ut av systemet!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 11:19 am
Nei. Jeg syter og klager hele tiden. Går ikke an å stoppe det :p
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 12:13 pm
er det ikke litt selvmordsigelse å klage over at noen klager?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 12:37 pm
Den episoden av Oprah så jeg også, og rett etter bestilte jeg meg armbånd til hele familien. Det var en fantastisk ide!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 12:55 pm
he he, noen som har sett på Oprah, ja…

Jeg har bestilt slike armbånd, og synes det er en fantastisk idé med et slikt syfte bak et armbånd, religiøst eller ikke.
Det er jo et lite steg mot å forbedre enn forvirret verden, og aller mest forandre seg selv, som også gir utslag mot andre på en mer positiv måte.
men, samtidig synes jeg ikke man skal akseptere alt heller, så noen ting er unnlatt – men, da må man selvsagt bytte håndledd, og begynne nye 21 dager.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 2:07 pm
Slutte og klage…hmmmm, det blir vanskelig! Når man har en hel haug av umuliuser rundt seg som ikke innfrir:-)))) Bættre !!! ;-D
Neida, det kunne vært en utfordring, JA!
Men så er det den da, at om man sier i fra i stede for og irritere seg så ender man ofte opp med og såre, komme opp i konflikter man gjerne ikke vil være i…det er ofte min beste grunn for og la være og “ta opp” ting med klageobjektet.
Jeg vil jo skåne folk for min vrede, så istede for og si ting jeg ikke synes alle har godt av og høre er de jo litt godt og øse ut til andre….da får jeg ut irritasjonene og det jgør det lettere.
Jeg prøver så godt det går og ta mennesker som de er. Selvsagt legger jeg merke til floss og feil, men prøver heller med beste evne og heve meg over det, for ingen er perfekte!
Ellers er jeg faktisk ganske flink og si ifra, men jeg tør påstå at jeg har det ikke bedre av den grunn, blir snarere oppfattet som ei kjeftsemlle.
Jeg driver egen butikk, og når det er noe må skapet settes på plass. Slik er det bare…men pop blir man ikke.
Så du kan si at konklusjon er at som oftest skulle jeg ønske probleme kunne forsinne av seg selv, slik at jeg slapp og klage og si ifra, så hadde alle hatt det best!
God 17.mai-dag i morgen til deg og alle andre bloggere
)))))
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 3:16 pm
Det er slitsomt med de negative og pessimistiske som alltid insisterer på å være ofre for verdens urettferdighet.
Som også bruker mye tid og energi på å dra ned sine omgivelser i sin sump av innbilt mislykkethet med bitre og sutrende kommentarer og protesthandlinger. Verst av alt viser det seg at de som klager mest ofte ikke er de som har størst grunn til det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:01 pm
Er vi en nasjon av sutrepaver? Synes vi har så mye å være glad for i hverdagen,man kan da ikke gjøre dagen grå med å prøve å finne feil hos alle andre…
Jeg for min del har noen kilo for mye på baken,og det er noe som normalt plager meg,antakelig mer enn jeg vil innrømme.
En venninne, som har det helt motsatt,hun ønsker gjerne å legge på seg litt,men på grunn av sykdom så klarer hun det ikke,sa til meg: grip dagen,lev i nuet ikke gå og ergre deg over at du veier for mye. Jeg har godt humør, føler meg i god for ,trener, sykler osv. Jeg skal slutte å klage…Jeg sier til alle, grip dagen… Si til din kjære at du er glad i han, ikke ta han som en selvfølge,når han sier: nu skal du slappe av , jeg lager noe godt til oss,han skjenker meg et godt glass vin,jeg slapper av med en god bok mens de deiligste dufter strømmer ut fra kjøkkenet… Tror det blir veldig lenge til jeg klager over noe…
Ha en fortreffelig 17.mai alle sammen!!!!
Klem fra meg…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:21 pm
Jeg forstår at du hadde hatt litt av en utfordring med det armbåndet, jeg har nå klart meg i 4 dager, og klarer me veldig fint.
Men det er nok en utfordring, det er ikke til å legge skjul på ;O)
Det hjelper nok godt å få det ut av systemet, ved å skrive.
Ha en fin dag :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:21 pm
Klart det går an å stoppe det, bare prøv du, så skal du se :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:22 pm
Hvis du setter det litt på spissen så, men du klager vel aldri du? ;O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:23 pm
Helt enig Mari, genialt, spør du meg :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:25 pm
Så flott, jo flere, jo bedre :O)
Noe kaller jeg for sannheter, og ikke klaging, sånn er det bare.
Jeg har ennå ikke byttet hånd, men kan aldri være for sikker på hva som skjer, men jeg prøver.
Jeg har blitt så mild og snill, at du aner det ikke :O)
Jeg hadde en prøvelse, da jeg kom hjem fra jobb i dag, men klarte å styre meg.
Så jeg fortsetter, og går på med friskt mot :O)
Lykke til med ditt armbånd.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:30 pm
Jeg trodde jo kanskje at du hadde den sterkeste viljen ;O)
Jeg er nok også den som vet å gi beskjed, men det er klart at det går an å gjøre det på mange måter.
Man kan formidle en beskjed, og få frem det samme budskapet, bare ved å si det på en fin måte.
Jeg har nok også kommet hjem, og klaget min nød over hvor stressa jeg er, hvor mye jeg har hatt å gjøre på jobb osv…
Hvem er det som gidder å høre på den sytingen og klagingen da, igjen…
Nei, jeg har funnet en mye bedre metode, og det er å si til meg selv, nå er du ferdig på jobb, smil og vær glad heller ;O)
Min eldste sønn sa til meg her forleden, mamma, hvorfor kjefter du sånn.
Jeg tenkte med meg selv, hvis du hadde gjort det du skulle, hadde jeg faktisk sluppet det ;O)
Problemene forsvinner dessverere ikke av seg selv, selv om det kunne vært veldig greit…
Ha en fin feiring i morgen
))
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:34 pm
Jeg tenker hvor mye bedre de kunne hatt det, de som hele tiden tenker negative tanker, og som stadig finner noe å klage på.
Noen lever og ånder som sagt, på å finne noe å klage over, men sånn er det vel bare…
Kanskje det er de som har det best av alle, som klager mest, ikke vet jeg ;O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:45 pm
Ja, er vi virkelig en nasjon av sutrepaver…
Hvis vi hele tiden skulle lete etter feil og mangler, ja da kunne vi gå inn i en evigvarende depresjon.
Vet du hva Turid, vær glad for ditt gode humør, vær glad for at du er i god form, kan trene og sykle.
Spar heller ikke noe til en spesiell anledning, for hver dag er en spesiell anledning :O)
Jeg skal nok si til “min kjære” at jeg er glad i han, når han først dukker opp ;O)
Jeg skal også skjemme han litt bort i hverdagen, lage et godt måltid og skjenke ham et glass vin ;O)
Helt enig med deg, sånn har jeg sansen for, istedet for å kjefte og klage :O)
Ha en fin 17.mai feiring Turid…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:46 pm
Du har fått så mange kommentarer at jeg ikke orker å lese alle, holder på å sovne her. Men etter snart ti år i servicebransjen, så har jeg grunnlag for å si at nordmenn er stressa, tverre, grinete, sure, egne og naive. Vi syter over det minste, når ting ikke går vår vei. De som stresser mest på ferie, er nordmenn. Dette syter jeg oftest over
Stress ned, nyt sola og la humla suse.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:49 pm
En god ide som jeg må prøve ut! Bruker ikke lilla armbånd da, men det er jo heller ikke det som er det viktige
Det er lettere sagt enn gjort å forsøke å slutte å klage… For min del hjelper det å tie og forsøke å roe meg ned når jeg blir sint, i stedet for å skjelle ut noen. Mye lettere å ta det opp med personen det gjelder når jeg ikke er så hissig. Så kommer det selvsagt an på formuleringer, hva som sies og hvordan det blir sagt…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 4:54 pm
Ja, jeg er så overrasket for når jeg nå så på sidevisningsantallet, så var den på over 2400 sidevisninger de siste 24 timene, utrolig…
Det er nok mye i det du sier her, for er det noe vi kan, så er det vel å syte og klage.
Jeg har jobbet som servitør i 6 år, på hotel, så jeg skal love deg at det var litt av hvert en måtte tåle da.
Tror du det er mange som stresser ned i dag?
Jeg merket meg på jobb i dag at de fleste hadde så mye å rekke over at det hørtes nesten ut som en pine og en plage…
Det gikk i stryking av klær, legge opp bukser, handle inn mat, osv…
Med alt stresset, følger klagingen.
Ha en flott dag :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 5:23 pm
Jeg har et lilla armbånd, og for meg gjør dette armbåndet nytten.
Armbåndet minner meg stadig på hva jeg ikke skal gjøre, så på den måten er det greit.
Et hvilket som helst armbånd vil gjøre nytten.
I kampens hete kan det være fort gjort å si ting, man kanskje ikke mener.
Det hjelper helt klart å roe seg ned.
Som du sier, det kommer helt an på formuleringen, mye kan bli sagt på en fin måte :O)
Ha en flott kveld, nå skal jeg på trening…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 6:39 pm
Jeg ville helt åpenbart blitt et bedre menneske om jeg ikke klaget så fælt, men folkens det er mye hygge og felleskap i å klage.
Vær ærlige å innrøm at det er mye kos i en god krenkelse.
Lytt til samtaler ved nabobordet på kafe, eller på buss eller på jobb, så hører du at 80% av samtalene handler om fellesskap i klaging.
Det kunne allikevel vært artig å prøve 21 dager uten klaging. Hva er bestillingsadressen til presten vi så på Oprah? Please.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 7:20 pm
Uff, nei…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 8:18 pm
Du er en skikkelig luring du ;O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 8:27 pm
Jeg vil også åpenbart bli et bedre menneske, hvis jeg slutter å klage.
Jeg prøver på å bli en litt bedre utgave av meg selv, og det tror jeg at jeg skal kunne klare :O)
Etter at jeg begynte med dette, har jeg begynt å legge merke til folk som klager.
Før la jeg vel ikke merke til det, for jeg klagde vel like mye selv.
Om det ikke er så mye kos, i en krenkelse, så er det ihvertfall fellesskap.
Sensasjonslysten hos folk er stor…
Som du sier, så handler mange av samtalene om klaging, f.eks naboen, sjefen, osv…
Jeg prøvde å finne å finne bestillingsadressen, men fant den ikke selv.
Jeg var inne på Oprah.com der kan du se selv om du finner den.
Eller du kan gå inn på acomplaintfreeword.org
Gi meg beskjed hvis du finner ut av det da :O)
Jeg har mitt helt spesielle armbånd jeg, som i tillegg er veldig fint.
Det er lilla, så det er mitt purple band.
Jeg har fått det av en helt spesiell venn :O)
Ha en fin kveld…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 16th 2007 at 11:22 pm
Jeg følte meg veldig truffet nå. Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen. Jeg er villig til å gjøre en innsats. Fra nå: 16.05.07 klokka: 23:21 vil det gå 21 dager før jeg evt. klager igjen.
God 17. mai til deg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 12:33 am
Jeg fant complaintfree bracelet bestilling ved å gå inn på Oprah og finne navnet til pastoren nedenunder.
Google
Søkeo
rd: Pastor Will Bowen of Crist Church Unity.
Så nå har jeg bestilt armbånd som kommer om 2-3 uker. Deretter skal jeg slutte å klage, og være mindre onskapsfull. Og jeg som har mine beste stunder når jeg klager.
Jeg har da 2-3 uker igjen hvor jeg må langsomt trappe ned klagingen så jeg ikke får abstinenser når jeg brått slutter. Jeg tar 12 trinns nedtrapping.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 1:09 am
Heisan!
Dette synes jeg var et godt innlegg!
Jeg er enig med deg. Jeg synes jeg hører alt for mye klaging. Særlig på jobben, blant enkelte kolleger. Noen klager hele tiden på alt mulig. Jeg blir sliten av klaging. Av å høre på. Det er noe som heter _kos med misnøye_.
Jeg sier ikke at jeg selv aldri klager, men jeg klager ikke mye. Jeg liker det ikke.
Har man noe å klage på, bør man ta det der det gjelder-
Men mange klager på sykdom, været—det er de vanligste klagetingene. Blir sååå lei av å høre på det, hele tiden..så jeg unngår det når jeg kan. Det er ikke akkurat oppløftende.
Ha en flotters 17.mai!
Og så får du tommel for denne!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 8:27 am
Så flott, jeg tror nok det skal komme til å bli veldig bra.
Nicket ditt er jo Positiv_Pessimist, så det kan ikke være så galt ;O)
Lykke til, og ha en flott 17.mai :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 8:31 am
Se det ja, det var jo flott at du fant ut av det :O)
Jeg mener også at armbåndet var gratis?
Du får starte på nedtrappingen, så skal du se at det ikke blir en så brå overgang ;O)
Jeg har funnet ut av jeg har mine beste stunder, når jeg ikke klager ;O)
Flott at flere går inn for å slutte å klage, jeg tror det kan komme mye godt ut av det.
Nå er det 17. mai i dag, og det er vel ikke så mange som klager i dag tenker jeg.
Ha en flott feiring da SissyFoss :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 8:35 am
Må bare få skyte inn het Larien, at det geniale ved ideen til pastotrn er jo at har blitt noen millioner dollar rikere på dette.
Ser at “SissyFoss” i #43 har bestilt et slikt armbånd, kan man ikke bruke hva som helst av armbånd da. Eller en strikk kanskje?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 8:36 am
Hei Artemisia, glad du likte innlegget :O)
Det er nok mye tisking, og hvisking i gangene på flere arb.plasser, og som du sier “kos med misnøye”…
Mange koser seg, når de kan komme med sensasjonelle “nyheter” om andre.
Jeg har selv opplevd de som er giftigere enn skorpioner, og jeg holder meg langt unna.
Kommer de med sladder til deg, kan du være sikker på at de sladrer også om deg.
Jeg holder som sagt på med min femte dag, og må ærlig innrømme at jeg har blitt mye mildere, ettersom jeg begynte med dette.
Før kunne jeg irritere meg over den minste ting, men nå lar jeg meg ikke irritere, og tar ting på en helt annen måte.
Ha en flott 17.mai :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 8:39 am
Da jeg så dette programmet sa de at armbåndene var gratis, så ingen skulle tjene seg rike på det.
Jeg har mitt eget “purple band”, bare det er mye finere enn de man får tak i hos pastoren ;O)
Det er absolutt samme nytte i mitt armbånd, som i det man bestiller…
Ha en fin 17.mai :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 9:10 am
Armbåndene fra pastoren er gratis, men en donasjon er ikke å forakte sto det.
Så kan en velge. Jeg tenkte å gi det jeg antar det koster pluss porto.
Idag er det 17 mai og knallvær i Oslo,
så vi kan jo lage et armbånd i rødt hvitt og blått.
En god dag til alle. Og blir det regn så klager vi ikke. Husk det.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 8:57 pm
Høres ut til å være en grei ordning du har kommet frem til der :O)
Vi har også hatt skikkelig flott vær, og jeg har klart å bli solbrent, etter mange timer i solen…
Ingen klaging på regn her nei ;O)
Dagen har vært flott, sett barne og folketoget, og ellers bare kost oss med god mat og drikke…
Ha en flott kveld :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 9:01 pm
Den er vanskelig å ikke klage. Det er så mye å være misfornøyd over. En bir provosert og skuffet. Jeg tar meg selv flere ganger i å være for negativt stemt. Da forsøker jeg endre holdningen, det er ikke alltid enkelt. Og jeg vet så godt at jeg har mye å være takknemmelig over, at jeg har det utrolig godt sammenlignet med andre.
Innlegget ditt er en viktig påminnelse. Takk til deg for det
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 9:10 pm
Hvis man tenker litt over hva man sier, tror jeg man kan ta seg selv i å klage utrolig mange ganger i løpet av en dag.
Jeg har som sagt bevisst gjort noe med det selv, og merker stor forandring :O)
Det er en viktig påminnelse, og mange har tenkt å gjøre noe med det.
Det gjelder bare å snu litt på tankemønsteret, men det kan nok være en utfordring i seg selv.
Jeg har jo fått merket det selv.
Takk for at du stakk innom Athene :O)
Nyt kvelden…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 9:52 pm
Idag har jeg klaget mindre, og imorgen på jobb skal jeg klage enda mindre. Jeg arbeider i ett miljø med bare oppegående damer så det skal gå bra.
Jeg er sjef så jeg tror jeg skal innføre en regel som heter “ingen klaging på sjefen”.
Idag har vært en knall dag og kl. 19.00 var det vakkert rundt Sognsvatn. Ikke en full nordmann/kvinne å se. Håper dere andre har hatt en bra dag også.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 17th 2007 at 10:33 pm
Hei SissyFoss :O)
Jeg vet ikke om jeg kom i fare for å klage i dag, men denne bør være unnskyldt.
Jeg skulle ned til byen, da en taxisjåfør presterte å stille seg i kø bak en parkert bil.
Det får da være grenser for hva vi skal kunne tåle av venting ;O)
Det var ikke mye å klage på i dag, har hatt det strålende…
Høres ut som en grei regel du skal innføre, jeg skal foreslå den for min sjef ;O)
Jeg har heller ikke sett ett eneste menneske som har vært full i dag.
Det nærmeste jeg har kommet, er meg selv, som har drukket 3 Cider :O)
Koselig at du stikker innom SissyFoss.
Nå er det ikke lenge før jeg skal i seng, klarte å sovne under Prison Break i dag av alle ting…
Nyt kvelden.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 1:12 am
Flere enn jeg som ser ironien i å klage over klaging?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 4:25 pm
Sikter du til meg, som har tatt opp dette temaet?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 4:28 pm
Det er sant. Å klage er kanskje en måte å vise at man har det vondt eller noe i den dur. Og lettere å syte enn å ta tak i problemet og gjøre noe med det. Sånn har jeg det iallefall.
Men egentlig vet jeg ikke helt hva å syte er. Det kan forveksles med å si ifra.
Tror jeg da…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 4:30 pm
A G
)
)
he he he…
Den der var grei du !
Du får det sagt, uansett, på ETT eller annet vis du vennen
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 7:03 pm
Å klage behøver ikke nødvendigvis å bety at man har det vondt, men man må selvfølgelig sette ett skille her.
Som du sier så er det veldig lett å syte, men allikevel velge å ikke gjøre noe med problemet.
Det er stor forskjell på å si ifra på en skikkelig måte, enn å syte og klage, mener nå ihvertfall jeg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 18th 2007 at 7:04 pm
Det er mange måter å si det på ;O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 19th 2007 at 3:22 am
Det er jo klager som holder samfunnet i gang.Hurra for klagene!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 19th 2007 at 10:21 am
Hvilke klager er det som holder samfunnet i gang da?
Det trenger vel nødvendigvis ikke være klager i den forstand? Eller…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 20th 2007 at 9:04 pm
Veldig bra innlegg!
Det klages! Det klages og sutres over bagateller. Folk i Norge har det utrolig godt. De vet det ikke. Derfor klager de på at kaffen er for varm, at det regner, at de har lagt på seg……
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 20th 2007 at 9:32 pm
Helt enig, tenk hvilket “luksusproblem” det egentlig er å legge på seg.
For når man tenker seg om, så er det faktisk det.
Jeg har nå klart meg i en uke med armbåndet mitt :O)
Jeg skal innrømme at jeg faktisk må ta meg i, å ikke klage *smiler*
Til nå har det gått veldig bra, og jeg begynner snart å snu den dårlige vanen med å klage over hver minste ting…
Takk for besøket, og velkommen igjen :O)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 11:55 am
Gjesp, etter 4 måneder med arbeidsledighet uten noen form for penger enn sine egne å leve på (finnes ingen ordninger for nyutdannede, og staten gir jo bare en lang faen), og etter 6 år med harde universitetsstudier er det vanskelig å ikke klage. Dagen består av; Stå opp, kle på seg, se på datamaskinen og lete etter jobber i nav sine databaser i noen timer… legge seg foran tven, se tv.. osv.. og når man først gidder å år ut spør folk sarkastisk om man har fått seg jobb ..så man holder seg helst inne.
Så nei, jeg ville aldri klare å slutte å klage på dette tidspunkt i møkkalivet mitt
..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 4:27 pm
For all del, jeg forstår at dette må være en tøff situasjon. Etter lange studier, og med dårlige utsikter på jobbmarkedet, kan man bli mer enn fortvilet.
Det eneste som hjelper er å gå på med friskt mot, og øyne muligheter, selv om man kan bli motløs.
Livet kan være rått og brutalt til tider, men heldigvis, er det en overgang, mest sannsynlig til noe mye bedre.
Ønsker deg ihvertfall lykke til, og krysser fingrene for at dette går din vei :O)
Stå på…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 22nd 2007 at 8:12 pm
Ignorant!
go ahead..lev i deres disney fixerte fantasiverdner…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2007 at 8:52 am
Tja,de skulle ikke klage på livet bak muren heller,i sin tid:)
Dem ble jo fortalt at de bodde i det beste landet og samfunnet i verden,men likevel klatret de som kunne over muren til Vest-Europa:)
Antar at det bare er slik at enkelte mennesker velger å tenke litt selv og være kritisk samtidig:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2007 at 4:17 pm
Jaja, det er jo mange måter å se det på…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2007 at 10:34 pm
Tenkte meg nesten at du hadde en anonym hotmail, hva med å stå for det du sier?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2007 at 10:39 pm
Dette innlegget likte jeg veldig godt. Skal jammen prøve å gå 21 dager uten å klage… Takk for påminnelsen!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 23rd 2007 at 11:17 pm
Takk for det du :O)
Jeg har nå klart meg i elleve dager, og må si at jeg har hatt virkelig godt av denne forandringen…
Det er nesten som med røyken, man må trappe ned litt gradvis ;O)
Det kan virkelig anbefales :O)
Jeg tror vi alle trenger en liten tankevekker, på dette området…
God natt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 25th 2007 at 10:26 pm
Nyyydelige bilder
) Du er glad i naturen og i å ta bilder? Jeg og.. men tar for det meste av barna, øyeblikker i hverdagen ;o)
Du er flink og har evnen til å fotografere..
God helg min venn!
Klem fra Jasmine.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 26th 2007 at 9:32 am
Ja, jeg er veldig glad i å ta bilder, og koser meg masse med det :O)
Jeg ser du er flink til å ta bilder av barna, og der kan du fange mange flotte øyeblikk…
Takk for koselig besøk Jasmine, nå skal jeg på 3 timers spinning Marathon :O)
God klem til deg…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende